Min blogg handlar om mitt liv, som just nu innebär att jag studerar till förskollärare på Linnéuniversitetet. När jag inte pluggar så umgås jag med mina fantastiska vänner och familj, stöttar jag mina vänner i deras olika sporter som innebandy, fotboll och hockey, tränar jag (dock inte lika ofta som jag skulle behöva;)), shoppar jag eller så skakar jag rumpa på dansgolvet. Det är roligt att just du ville titta in och läsa om mitt liv! Hoppas att jag inte kommer göra dig besviken;)

torsdag 30 december 2010

Torsdag!

Igår fick jag min del av SJ:s fantastiska icke fungerande järnvägsspår:P Det började med att jag skulle ta tåget från Helsingborg upp till Hässleholm. Givetvis var det tåget inställt och jag fick åka buss upp till Hässleholm istället. Visst är det väl hiiimla trevligt att se vart enda liten håla i nordvästra skåne, men med tidspress njutar man inte av det precis:P Väl framme i Hässleholm, ca en timme senare än jag skulle om jag tagit tåget, kunde jag hoppa på ett tåg som gick mot Älmhult. Allt var frid och fröjd till vi hade 5 minuter kvar till Älmhult. Då stannar plötsligt tåget och de informerar oss om att vi inte kommer någonstans för att det är signalfel och växelfel på ett tåg som är framför oss!! Vi var ju så klart mitt ute i ingenstans, så täckningen på min mobil var obefintlig och jag kunde inte få tag i pappa som stod på stationen och väntade på mig. Lite smått frustrerande faktiskt! 45 min minuter senare rullade dock tåget mot Älmhult igen.

Som tur var hann jag med till Tingsryd för att kolla på TAIF-Västerås. En riktigt bra match som slutade med vinst, 5-3, för TAIF.

Idag har jag läst igenom min rapport som ska lämnas in på måndag och jag känner mig faktiskt rätt nöjd just nu! På måndag ska det bara klippas och klistras lite när de andra skickat sina texter till mig. Sen får vi se vad opponenterna säger.

Snart åker jag ner till hultet för att fixa skumpan inför morgondagen:)

GOTT NYTT ÅR:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar